lördag 14 juni 2008

Sandviken tempo 2008

Idag var det dags för förödmjukelse igen. Sandviken tempo stod på agendan. Distansen var 30 km vilket skulle bli mitt hittills längsta tempolopp. Provade ett nytt knep och dopade mig med sexton piller, precis som dom stora grabbarna brukar göra. ;)



Kände redan på uppvärmningen att trycket i benen var bättre än vanligt och under loppet uppfattade jag en märkbar skillnad. Första milen körde jag på exakt 15 minuter, vändpunkten vid 15 km passerade jag efter 22:30 sedan kom motvinden och ödelade min dröm om att köra 30 km på 45 min med linjecykeln. Tog mig till slut i mål på strax över 46 min vilket jag är väldigt nöjd med. Och vet ni vad, jag kom inte sist heller! ;)

Imorgon är det dags för linjelopp och tydligen ska det vara en liten backe med också. :)

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: