fredag 27 juni 2008

Publik

Idag var det vila på schemat så jag passade på att vara publik till dagens tävlingar. Jag bevittnade mycket starka körningar i H30, H35 och H45. I H30 var Markus Lintala otroligt stark. Han och en kille från Valhall hade brutit sig lös och på sista varvet satte Lintala in ett ryck och gick solo mot målet. På raksträckan in mot mål trampade han på i 45 km/h, rätt starkt med tanke på att han kört nio varv på banan. Han vann överlägset och slapp spurta imål.

I H35 bröt sig Christer Lindström lös redan på det fjärde varvet. Han körde helt makalöst starkt i sjulsvarvsbacken och såg knappt ansträngd ut. Han utökade hela tiden avståndet till bakomvarande och solokörde hela vägen in i mål. Otroligt starkt att gå lös på fjärde varvet och köra solo de sista fem varven.

I H45 blev utvecklingen liknande som i H35. På varv fyra bröt sig Kenneth Gustavsson från Härnösand/Team Cyklig lös och gick solo i några varv. Han såg stark ut men blev ikappkörd av bakomvarande. Med två varv kvar hade en grupp på sju man gått lös där Kenneth var med. Mot slutet var gruppen samlad och när dom kom in på upploppet tog Kenneth hem spurten. Stort grattis!

Benen vilade upp sig inför söndagen...


När jag kom ned till Svärdsjö i tisdags märkte jag att mitt ena zipp-hjul hade spruckit. Jag är ganska säker på att det hände under Solleröloppet helgen innan. Jag vet att jag körde ned i nåt hål så det small i hela cykeln mot slutet av loppet. Jag trodde då att jag skulle få punktering och bli tvungen att bryta men så blev det inte. Jag reflekterade inte så mycket mer över det då utan märkte det först här nere. Jag var lite osäker på om det skulle gå att laga skadan som sitter precis på bromsytan på sidan av fälgen. Fick kontakt med mekanikern som jobbar för team Cykelcity och fick några ovärderliga tips från honom. Gick genast iväg till en färgbutik och köpte ett svindyrt tvåkomponents-lim. För tillfället har jag lagt på två lager med superstål-lim. Det härdar extremt snabbt och blir stenhårt. Återstår att se om två lager räcker eller om det blir ytterligare ett för att få en plan yta. När det hela sedan är plant ska det slipas med sandpapper.

Jag håller tummarna för att den lagningen fungerar åtminstone över SM.

Nä nu blir det jordgubbar och mörk choklad till kvällsfika.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: