fredag 11 april 2008

Nitton

Nu har jag lagt tre grymma dagar bakom mig. I onsdags korde jag Sa Calobra och Puig Major, totalt 6tim 44min i sadeln, 4200 hojdmeter och 160km. Igar korde jag Orient, totalt 5tim 45min i sadeln, 1200 hojdmeter och 130km. Idag korde jag Coll de Soller och sedan via Valdemossa, totalt 6tim 31min i sadeln, 1600 hojdmeter och 166km. Under de senaste tre dagarna har jag cyklat strax over 19 timmar och 456km. Blir man inte bra av det vill jag inte vara med...

Nu kanns det som jag snart tagit igen det jag missade forra aret. Alla storre saker ar avklarade, Sant Salvador, Puig Major, Sa Calobra och Coll de Soller ar alla avbockade fran "todo" listan. Har nagra mindre stigningar kvar som jag tankte ge mig pa nasta vecka.

All or nothing...

/Rickard Mattsson

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grymma vägar genom bergen, kommer ihåg att de var rätt jobbiga att åka bil på, antar att det är mycket lättare med cykel :-)

/Flipp eller flopp

Jörgen sa...

Grymt kört där i bergen. Du kommer att vara i kanonform den här säsongen!

/Jörgen

Rickard Mattsson sa...

Flipp & flopp: ja det ar lattare att cykla i bergen an att aka bil.

Jorgen: det hoppas jag oxa! Var jag i dalig form forra sasongen?

Anonym sa...

du kanske kommer att ut som rasmussen med ala de cykeltimmarna bakom dig! bra jobbat, det ger nog resultat.

/jojje

Rickard Mattsson sa...

Rasmussen ar fet! Jag ar betydligt mycket lattare an honom. ;)