fredag 25 april 2008

En minut

Igår körde jag tröskelintervaller uppför södra berget. Kroppen och framförallt benen är fortfarande trasiga och tröga efter Mallorca. Alternativt så har jag blivit drastiskt mycket sämre än förra året men det vill jag inte riktigt tro på än... Hur som helst så var jag nästan en minut långsammare uppför berget igår än då jag körde som bäst under 2007. Inga vackra siffror men jag hoppas att det beror på att kroppen är trött efter träningsmängden på Mallorca. Jag körde ju trots allt Sa Calobra på strax under 36 minuter vilket får anses som godkänt.

Det kändes lagom skumt igår då det var mitt första pass i Sverige med sommarkläder. När jag körde nedför berget mötte jag en bilist som var på väg uppför med skidor på taket... Skidor förresten, vad ska man med det till när det finns cyklar?

/Rickard Mattsson

3 kommentarer:

Miike sa...

Rickard skidor är skit skoj och bra träning, som cykling fast på snö!

Rickard Mattsson sa...

Jag skulle bara kolla om du var vaken Micke! ;)

Miike sa...

Jag sover aldrig!! :)