måndag 24 september 2007

Aatjoo!

I helgen hände det. Efter att kollegor, familjemedlemmar och vänner snörvlat, hostat och nyst intensivt under de senaste veckorna åkte jag själv dit till slut. Natten mellan lördag och söndag sov jag dåligt, likaså natten mellan söndag och måndag. Kände mig trött och hängig på söndag men jag hade ändå vilodag planerad då så det gjorde inte så mycket.

Idag måndag var det lite värre, när jag vaknade satt det nåt i halsen. Så brukar mina förkylningar starta sedan sprider de sig neröver i halsen samtidigt som smärtan tilltar och snoret börjar rinna mer och mer. Synd om detta ska sätta stopp för min sista utmaning iår, Lidingöloppet som går nu på lördag 29/9...

Som vanligt gör jag allt i min makt för att lyckas. Idag gick jag till Apoteket och köpte mig lite Enchinagard. Ska knarka det i några dagar nu samt vila så får vi se hur läget är i slutet av veckan. Det vore ju synd att behöva sumpa en hel helg i Stockholm med ett trevligt löplopp nu när jag tränat stenhårt för att bli i kanonform (tänk på det nästa gång ni är förkylda).


Originalplanen var att till en början träna rätt hårt den här veckan och sedan successivt trappa ned på träningen fram emot helgen. Nu blir det istället ingen träning alls som det ser ut; tråkigt! Men nu är det viktigaste att bli så pass bra att jag kan springa på lördag. Om jag deltar gör jag det fullt ut annars får det vara. Inga halvdanna resultat från min sida tack.

Snart är det dags för ett till glas Echinagard...

/Rickard Mattsson

7 kommentarer:

Anonym sa...

Rickard, du som är en gamal Bamsekonsument borde väl veta att det enda som hjälper mot förkylningar är honung. Kan du erinra dig att Bamse någonsin varit förkyld.

Tom sa...

Trist! Hoppas naturkuren hjälper!

Anonym sa...

Robert, Rickards mest förkylda familjemedlem dricker ofta te med honung i. Så jag tror att Rickard är lite avskräckt... ;)
Däremot tror jag att Rickard ska titta lite närmare på vad hans jättefriska flickvän äter! :) Lax, bönor och kladdkaka gör gott för hälsan...

Anonym sa...

Hrmf, nu börjar det spåra ur rejält här ;).

Annika, när du äter kaviar och russin ska jag äta lax och bönor! :)

Tom sa...

Kladdkaka är nyckelordet här.

Miike sa...

Hoppas det går över lite snabbare en på 7 veckor! jag åt o drack fan allt

Anonym sa...

Gör som jag, drick ingenting.