söndag 9 september 2007

Snyft

Nu är det dags att göra sig av med en gammal vän. Jag och min vän har tillbringat många timmar och mil tillsammans genom åren. Imorgon åker min vän tillbaka till Göteborg där jag köpte den för tre år sedan. Jag hoppas att den blir använd mycket, hårt och ofta av den nya ägaren. Snyft...

Inom kort kommer jag att träna på en annan cykel, återkommer till det i ett senare inlägg.

Idag avslutade jag ytterligare en lyckad träningsperiod. Nu väntar en vecka med lite mindre träning och mer vila. I slutet på veckan börjar jag att ladda inför LIVI-testet den 17/9.

De senaste veckorna har som sagt gått bra när man ser till träningen. Den här veckan har jag cyklat 440 km och sprungit 30 km. Förra veckan cyklade jag 330 km och sprang 30 km, veckan före det cyklade jag 320 km och sprang 10 km. Hittills i år har det blivit 745 mil på cykeln vilket jag tycker är rätt bra med tanke på överträning och skadan i vintras/våras. Någon som blir avskräckt?

Nu börjar viloveckan!

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: