lördag 9 juni 2007

Successiv ökning

Jag går fortfarande på Naprapatens rekommendationer och jag följer fortfarande stretchning-programmet som jag fick av honom. Det känns tryggt för det har fungerat klockrent. Allt sedan mitt knä blev riktigt bra har jag successivt kunnat öka på träningsmängd och intensitet. Varje dag och vecka har varit noggrant uttänkt i förväg för att jag inte ska överbelasta knäet allt för mycket.

Träningsmängden har nu ökats så jag nästan ligger på den nivå där jag låg innan jag blev skadad. I början då jag kunde cykla igen kändes det som köttfärs i knäet efter hårda pass, tex. Siljan Runt. Men under den här veckan har det blivit riktigt bra, nu känner jag nästan inget alls efter långa och hårda pass.

Idag körde jag ett distanspass på egen hand. Valde att köra upp mot Viksjö för där har jag hört att det ska vara fint. Temperaturen var stekande och mitt vatten tog slut fortare än jag hade räknat med. När jag kom hem kunde jag lägga till fyra timmar och 125 km cykling i träningsdagboken, skönt!

Imorgon ska jag vila och ta hand om lite pyssel hemma.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: