fredag 11 maj 2007

Grus i maskineriet

Nu har jag smugit igång träningen igen men än så länge är det inte aktuellt med någon cykling...

Veckan har ägnats åt styrketräning (biceps), simning, djupvattenträning och aqua-sprint med wet-bälte. Det har faktiskt varit roligt att prova på lite andra mer skonsamma sporter nu då jag varit skadad men allvarligt talat, nu får det vara nog för jag vill ut och cykla!

Knäet blir successivt bättre men inte så fort som jag vill. Tidigare har jag beskrivit smärtan som en kniv sitter i knäet. Så känns det inte riktigt längre, nu är det mera som det är ett lass grus som maler runt där inne lite sporadiskt. Ibland känns det nästan helt bra och nästa sekund hugger det till i gruslasset. Idag bokade jag en ny tid hos naprapaten. Ska dit på onsdag nästa vecka för att få en ny lägesrapport och kanske lite nya tips för hur jag ska sköta mig för att bli bra.

Om knäet känns hyffsat i helgen ska jag nog prova att rulla lite lätt på cykeln, vi får se hur det går. På söndag blir det ett besök hos sporthallen igen och lite wet-bälte träning nära maxpuls.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: