lördag 25 juli 2009

Tempo


Vilken träningsvecka jag håller på att sätta. Har sprungit, cyklat, simmat och paddlat kajak. Totalt har jag tränat 90 min på tröskelpuls under veckan, fördelat på två pass löpning samt ett pass på cykeln. Har smugit in två lättare återhämtningspass, ett på cykel och ett simpass i bassäng på Mariebad. Imorse körde jag tempointervaller på min MTB mellan Mariehamn och Eckerö. Skrämde cykelturister och såg massor med roadkills. Dagens skörd är en platt groda, en uppsvälld igelkotte och en tillknycklad räv. Det är mycket djur här på ön, det märker man då man är ute och åker längs vägarna.


Idag har jag även lärt mig hur man timmrar stugor. Min sambos far, även kallad svärfar håller på att timmra en sommarstuga. Vi var och hälsade på vid byggplatsen och jag fick en krasch-course i hur man timmrar. Lärorikt, intressant och kul!


För extremt många bilder från vår Ålands-tripp, klicka här så blir du länkad till mitt Facebook-album.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt! Man ska ju variera sin träning, eller hur?! Cyklade nio dagar på Åland i slutet på 90-talet, vackert!!

Rickard Mattsson sa...

Ja jag är av åsikten att träningen ska varieras för att man ska behålla motivation och glöd. Allt för ensidig träning leder till att man tröttnar.