fredag 31 juli 2009

Guess what!


Posten har gjort det igen! Kan inte låta bli att hacka lite på dem även denna gång. Köpte en havererad laptop på blocket tidigare i veckan (behöver en ny till trainern). Den skickades till mig igår och skulle vara framme idag. När jag åker till utlämningsstället och anger mitt kollinummer får jag veta att Postens sortering och distributionscental i Ånge har logistikproblem så 1500 paket med destination Sundsvall ligger där och väntar. Detta händer ju alltid när jag väntar på paket och i synnerhet om det då även infaller på en fredag. Effekten av detta blir då att paketet ligger i Ånge hela helgen och kommer till mig på måndag nästa vecka i bästa fall. Den här gången är det inte bara jag som väntar utan några till...

/Rickard Mattsson

3 kommentarer:

Robert sa...

Samma hände mig, beställde en sadel från Cyclecomponents, kom till Ånge natt mellan onsdag och torsdag, kunde hämta ut den i Timrå tisdag veckan efter. Det verkar som om postsorteringen i Ånga har vissa problem.

Anonym sa...

Fel att kolla kolli nr på nätet innan du åker och skall hämta...

Rickard Mattsson sa...

Att kolla kollinummer på nätet är ju en självklarhet. Hade dock flera paket att hämta så jag brydde mig inte så mycket utan tog det jag fick. Mitt andra paket hade legat där i några dagar så det visste jag var på plats.