söndag 3 februari 2008

Segt och kallt

Idag körde jag distanspass upp till Härnösand och sedan hem igen (vart annars?). För första gången på länge körde jag vägen som går mellan Åsäng och Stigsjö. Sedan förra gången hade jag förträngt hur mycket uppför det är på den vägen, helt otroligt!

Längst upp på toppen mellan Åsäng och Stigsjö är det markant mycket mera snö än nere vid kusten, se bild ovan som för övrigt togs precis i soluppgången.

Idag var det väldigt kallt, jag mätte upp -10 grader och kroppen var grymt seg efter gårdagens hårda intervaller. Redan i början av passet frös två av mina flaskor så jag fick köra fem timmar med 50 cl vatten. Blir inga stilpoäng för det men vad gör man? Fick dock i mig några Enervit-kakor som jag inhandlat hos Sundsvalls Test och Träningsklinik.

Det blev en fem timmar lång kamp för att undvika förfrusna händer och fötter idag. Tyvärr blev nog intensiteten lite lidande pga. det, men det är inte så mycket att göra åt den saken nu. Hur som helst så gick passet bra och fem timmar noterades i träningsdagboken.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: