onsdag 6 februari 2008

Radiostyrd

Idag var det en sån där dag då allt gick på rutin. När jag på lunchen körde mina intervaller på löpbandet kom jag på att det måste vara så här det känns att vara radiostyrd. Det kändes verkligen som någon annan kontrollerade min kropp, gick ut på intervallerna och utförde dem med millimeterprecision gång på gång. Idag kändes faktiskt träningen riktigt bra i kroppen, det händer inte varje dag. För första gången lyckades jag också hålla exakt samma intensitet genom alla intervaller på bandet. Nu vet jag exakt hur jag ska genomföra intervallerna, exakt vilken lutning och vilken hastighet jag behöver ha för att sakta men säkert nå maxpuls på ett kontrollerat och effektivt sätt. Idag var jag fyra slag från maxpuls vilket får anses som godkänt då det är 98% av min maxpuls ;).

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: