lördag 19 januari 2008

Plattan i mattan

Idag var det dags igen. På schemat var ett fokuspass där principen plattan i mattan gäller. Dagens väder i Sundsvall kan väl beskrivas med ett ord och det är: skitväder! Det var grått, regnigt och några plusgrader. Kroppen kändes otroligt slö när jag vaknade, benen kändes som två betongblock men jag har varit med förr...

Bara för att kroppen känns seg behöver det inte betyda att det inte går att träna. På dagens pass skulle pulsen upp mot max gång på gång. När jag väl var uppvärmd visade det sig att segheten var som bortblåst. Körde mina stenhårda intervaller och fick väldigt fint pulssvar med toppar runt 2-3 slag under maxpuls.

Imorgon ska det bli bättre väder enligt de som vet. Jag är tveksam men hoppas att dom har rätt. Söndag är distansdag och imorgon är det fem timmar myscykling som gäller. Tror att jag avsiktligt ska ta och planera in ett kortare fikastopp faktiskt.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: