fredag 27 april 2007

Mallorca

Nu är allting packat och klart inför resan. Imorgon lördag åker vi med direktflyg från Sundsvall till Mallorca. Idag då jag kikade på vädret för de kommande tio dagarna där nere såg det ut att bli regn mer eller mindre varje dag. Jag hoppas verkligen att det blir bättre än så men i vilket fall tror jag det blir roligt.

Anledningen till att vi åker är att min mor fyller 50 år under veckan. Hon meddelade redan under förra året att hon tänkte bjuda hela släkten på en utlandsresa, till slut föll valet på Mallorca där det skulle vara fint. Själv har jag aldrig varit där, det ska bli intressant att bekanta sig med cykel-ön även om jag inte kommer att ha möjlighet att göra det från cykelsadeln denna gång. Ska dock försöka se en hel del ändå, förhoppningsvis kan man hyra en eller några vespor och susa runt och utforska ön.

Veckan blir ännu en återhämtningsvecka för mig. Det är så många nu att jag tappat räkningen, snart kör trehjulingar om mig och min nya platscykel men det kan jag ta ;). Förhoppningen är att mitt knä blir så pass bra under utlandsvistelsen att jag så smått kan börja träna igen då jag kommer hem.

Jag passar på att önska en riktigt trevlig 50-års vecka och födelsedag till min mor. Hoppas verkligen att hon tycker det blir lyckat nu då hon spenderat massor av pengar på att få med alla dit ner.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: