lördag 14 april 2007

Grillad

Den här veckan har det inte blivit mycket till träning. Måndag till onsdag hade jag ont i vänstra höften och på torsdag gick värken i höften över och satte sig i mitt högra knä istället som fortfarande värker. Förmodligen hade jag gått och kompenserat för min onda höft och istället överbelastat knät i andra benet. Med min gedigna vinterträning är jag ändå rätt lugn för tillfället (dock lite otålig), förmodligen har jag tappat lite av det jag byggde upp under vintern men det tar jag snabbt igen då jag är bra igen (vilket förhoppningsvis är snart).

När jag inte kunnat träna som vanligt har jag ägnat mycket tid åt vår trädgård som behöver en hel del kärlek under den här årstiden. Vid det här laget har jag räffsat löv så armar och händer nästan blöder.

Vädret idag var helt underbart. Om det inte varit för att jag hade ont i mitt knä så hade jag garanterat tillbringat dagen på cykelsadeln. Som så många andra grillade vi idag. Här ligger lite kött och grönsaker på grillen..

Det färdiga resultatet såg ut så här. Stekt potatis, tzatziki, grillade tomater, lök samt en köttbit.

Till efterrätt hade jag gjort iordning lite färsk ananas och blandade sorter mörk choklad (ja chokladen är med minst 70% kakao).

Imorgon söndag är det nog till att fortsätta vila om mitt knä ska bli bra någon gång. Ska nog fortsätta lite med trädgårspyssel och kanske även byta till sommardäck på bilen då.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: