tisdag 27 februari 2007

Vila sig i form

De senaste tre månaderna har jag medvetet tränat ganska hårt, eller rättare sagt stenhårt. Tanken var att fortsätta med det ända tills februari var slut och sedan ta ett längre uppehåll och vila en period. Nu höll jag inte riktigt hela vägen utan jag var tvungen att avbryta träningen en vecka i förtid pga. sirap i kroppen, så jag tar min viloperiod nu istället.

Det viktigaste är att jag håller i längden och är i toppform under sommaren då det verkligen gäller. Vilan passar bra nu både med tanke på hur långt det är kvar tills säsongen börjar och att jag bygger en ny cykel.

Nedan ser ni aktuell status på byggandet. Framgaffeln är monterad, nästan hela dura ace gruppen är på plats, styret är provisoriskt monterat så jag ska kunna kapa gaffelröret samt sadel och sadelstolpe är på plats. Nästa steg blir att montera på bromsar och växelreglage, därefter ska vajrar och höljen dras.


/Rickard Mattsson

1 kommentar:

Tom sa...

Tjusigt värre! :-) Tråkigt med sirapen, du får vänta tills den blir ljus igen.