onsdag 7 februari 2007

Utvärdering

Den här veckan är det vilovecka. Under dessa veckor försöker jag att mäta min egen utveckling på olika sätt. Imorse mätte jag tex. vilopulsen för att se om mitt hjärta svarat bra på den senaste tidens träning. Vilopulsen var några slag lägre idag än då jag mätte för fyra veckor sedan. Jag kan i och med detta konstatera att träningen gett bra effekt på de centrala systemen där hjärtat är en viktig komponent. Följaktligen fortsätter jag med nuvarande träningsupplägg även de kommande tre veckorna som följer efter viloveckan.


På fredag ska jag mäta effektutvecklingen på trainern och se om jag klarar att generera mer effekt nu än sist då jag mätte mig själv i slutet av december. En sak är jag helt säker på; i så här bra form har jag aldrig varit under februari.

Vem blir först att gissa min rätta vilopuls?

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: