torsdag 22 februari 2007

Prylar

Den här veckan har prylarna till min nya cykel börjat anlända. Jag har faktiskt fått merparten av dem så det enda jag väntar på nu är pedaler och flaskställ. Jag kommer nog att påbörja byggandet de närmsta dagarna...



Träningen den här veckan har gått både bra och dåligt. I måndags gick alla pass riktigt bra, körde först löpintervaller på lunchen och sedan dubbla spinningpass på kvällen. Alla pass kändes bra och pulsen svarade fint. I onsdags besökte jag gymmet och även där gick det bra. På onsdag kväll när jag skulle köra intervaller på trainern var det total sirap i kroppen. Efter tre intervaller med låg uteffekt gav jag upp, tog istället tag i gångstavarna och körde lågintensiv träning då kroppen ändå antagligen var för trött för nåt annat.

Idag torsdag har jag vilat mig i form inför fredagen. Då har jag planerat dubbla intervallpass, vi får se hur det går..

/Rickard Mattsson

10 kommentarer:

Tom sa...

Matchande skor också! Porrigt! Det ökar dock pressen på att du måste cykla fort. ;)

Anonym sa...

Ja om jag är långsam beror det inte på utrustningen i alla fall. Cykeln kommer att bli extremt porrig, jag har provat att hålla ihop prylarna och det kommer att bli riktigt riktigt bra när allt är klart.

Unknown sa...

Hur känns dojorna? Jag är lite inne på motsvarande för MTB

Anonym sa...

Henrik: jag har inte cyklat med dem ännu utan bara provat dem på foten. Skorna sitter oerhört bra runt min fot om man jämför med mina gamla sunkiga Shimano-skor. Greppet kring hälen är riktigt bra och stängningsmekaniken fungerar bra, det blir ett jämnt tryck över foten. Det återstår dock att se hur dom är att cykla med... Lätta är dom oxå, runt 450 gram /par.

Unknown sa...

450!? Det var fan lätt det...

Anonym sa...

Vägde dem nu, visade sig att de faktiskt väger 255 gram per sko så vikten för ett par landar på 510 gram.

Tom sa...

Sluta fokusera på skovikt, Henrik, och försök dra ner på godiset istället.

Unknown sa...

Jamen Tom, hur mycket vikt kan du deffa bort på fötterna?

Tom sa...

Alla geléhallon sätter sig där direkt, får knappt på mig skorna längre. Naturgodis ska vi inte ens tala om...

Anonym sa...

Jag har kört med samma skomodell sedan förra våren och tycker att dom fungerat utmärkt. Väldigt nöjd med spänningsmekanismen. Dom och speedplay zero är en mycket lyckad kombination.

Cykeln din blir riktigt porrig! I framtiden lär man bara se ryggen på dig ;-)