torsdag 19 augusti 2010

1000 mil


Idag på vägen till jobbet tickade distansmätaren på motorcykeln över tilll 1000 mil, det är lika långt som jag cyklar på ett år.. Jag var såklart tvungen att stanna och föreviga ögonblicket då det knappast lär hända igen, åtminstone inte med denna hoj. Köpte den sprillans ny i april 2009. Var in på Northbike, provsatt, klämde och spanade. Fastnade direkt så dagen efter mailade jag dem och beställde en egen svart med ABS. Då hade jag inte ens körkort utan det lyckades jag ta först i juni 2009. Har blivit två längre turer sedan dess, båda till Norge. Förra året 270 mil då jag körde riksväg 17 och i år 200 mil då vi körde trollstigen. Resterande mil är pendling och nu-jävlar-ska-jag-ha-skoj-mil.. Det är bara en sak jag ångrar, varför köpte jag inte hoj tidigare?

Inga kommentarer: