lördag 19 september 2009

Skrot

Nu har jag bestämt mig för att bli stor som ett hus. Började därför dagen med att åka och köpa 125 kg potatis inför vintern. Det borde betyda många vuxenpoäng, eller kanske till och med pensionärspoäng? Jag menar, hur många ungdomar har potatiskällare och ens möjlighet att lagra den mängden potatis?



Hur som helst, nu ligger 125 kg potatis i olika varianter och väntar på att bli uppätna. Förra året köpte vi 100 Kg men det räckte inte för att göra mig stor och muskulös så i år provar vi 125 istället..


Med potatisen i bilen åkte vi sedan till gymmet och lyftade skrot. Det var första gången sedan maj som jag satte min fot på F&S i Sundsvall. Under tiden har dom hunnit renovera herrarnas omklädningsrum så nu ser det bra mycket bättre ut. Även gym-delen hade fått sig en sminkning i form av blommor. Faktiskt trevligt, hoppas dom får vara i fred bara... Friskis i Sundsvall har rätt många medlemmar nu, ett tecken på det är mängden hänglås som många väljer att lämna kvar på gymmet. Bilden ovan talar väl sitt tydliga språk.


Efter förmiddagens ansträngningar tog jag hojen upp till Sättna där det var Open Street-tävlingar. Där fick vem som helst komma med sitt fordon och tävla mot andra. Det var många "vanliga" fordon där som tävlade, blandat med mer proffsiga. På bilden ovan i det högra startfältet ser ni en Corvett C5 som hade rejält med krut under huven kan jag lova.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: