söndag 27 september 2009

Quick and dirty


Lite bloggtorka nu men det beror på att det inte händer så mycket för tillfället. Träningen flyter på samtidigt som det är mycket på jobbet. Dom flesta träningspassen kör jag till eller från jobbet, ibland både och. Träningsmängden per vecka har dragits ned från tio timmar till runt åtta. Jag har försökt att öka löpmängden precis som jag skrivit tidigare. Det har fått konsekvensen att jag fått lite ont i höger häl. Har försökt att ta det lite lugnare men lite av smärtan sitter ändå kvar.

Dom flesta pass jag kör den här årstiden är av typen quick and dirty, dvs. jag kör så hårt det går för dagen. Passen är varken stenhårda eller dödslånga, bara lagom på alla sätt. Intervallerna har jag slängt i papperskorgen nu under en period. Jag plockar fram dem igen senare då jag känner mig tillräckligt motvierad. Apropå motiverad så saknade jag all form av motivation idag då jag försökte träna. Hade först tänkt köra tre timmar distans, ångrade mig sedan och tänkte köra två timmar MTB i skogen men när jag väl börjat trampa kändes kroppen som en tub klister så jag fick ge upp efter en timme.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Lillasyster sa...

Gillar att du lyssnar på kroppen och huvudet när de säger ifrån, brabra! Sen blev jag lite nyfiken på tjejkläderna.. Lite bilder kanske? ;)

Rickard Mattsson sa...

Nu har du ju fått se mina tjejkläder. Tur att vi har samma storlek så vi kan bytlånas. ;)