lördag 8 augusti 2009

41:49


Sådärja, då var Höga Kusten Marathon avklarat. 107 personer startade i min klass (kvartsmarathon). Jag hängde med i toppen de första tre kilometrarna sedan började det gå utför och då tappade jag två placeringar, efter halva loppet hade jag tappat ytterligare två placeringar i utförsbackar. Under det sista partiet lyckades jag pressa mig förbi en en av kombatanterna och säkrade på så vis åttonde-platsen.


Bild före start.


Tidtagningschip på skon i år. Tidigare har man haft chippet runt vristen och i nummerlappen.


Genom hela loppet kände jag att formen var god och jag kunde för första gången under en löptävling vara lite taktisk, dvs. jag behövde inte gå på max hela distansen. På så sätt kunde jag också på slutet säkra åttonde-platsen och utöka avståndet med 30 sekunder till nian innan målgång. Mitt mål för året var en topp tio-placering och med min åttonde plats kan jag nu sätta en bock i kanten på det målet. Jo tiden, den blev 41:49.

Efter loppet gjorde jag och min kollega Göran ett kroppstest hos Herbalife. Det visade att jag har en metabolisk ålder i kroppen som är 17 år, min kollega Göran var 16 år men så är han ett år yngre också. Det lönar sig att träna kontinuerligt och sköta om sin kropp.

Resultatlistorna publiceras här inom kort.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: