tisdag 30 juni 2009

Semester

På torsdag börjar jag min semester. Första äventyret blir en resa genom Norge på hojen. Har köpt lättviktsprylar så jag ska kunna tälta när andan faller på. Tältet nedan väger 1 Kg vilket är mycket lätt. När man monterat ned och rullat ihop det blir det extremt litet. Jag får plats med tält, sovsäck, liggunderlag och en hel del kläder en en Haglöfs Tight L ryggsäck. Det säger en del om storleken.


Den planerade rutten ser ut så här:

Dag 1 Sundsvall – Åre (307 km – cirka 4 timmar 32 min)

Dag 2 Åre - Namsos (220 km – cirka 3 timmar 33 min)

Dag 3 Namsos – Utskarpen (392 km – cirka 8 timmar 28 min)


Dag 4 Utskarpen – Bodö (287 km – cirka 5 timmar 11 min)

Dag 5 Bodö – Riksgränsen (359 km – cirka 6 timmar 1 min)

Dag 6 Riksgränsen – Gällivare(253 km – cirka 3 timmar 20 min )

Dag 7 Gällivare – Piteå (360 km – cirka 5 timmar 0 min)

Dag 8 Piteå – Sundsvall (475 km – cirka 6 timmar 19 min)

Återkommer med rapport och bilder efter turen.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: