lördag 13 juni 2009

Indalsledenloppet 2009


Idag var jag med i indalsledenloppet. Jag sprang för Koneo som iår hade tre lag med. Jag fick springa första sträckan på 10,7km med start i Bispgården. Gick ut hårt för att få en bra rygg, första två kilometrarna avverkades på 6:40, passerade fem kilometersmarkeringen efter 18:40 sedan började det gå segt. När jag passerade 10km markeringen visade min klocka på 39min 20sek vilket är personligt rekord med över två minuter. Enligt min pulsklocka som definitivt stämmer gick jag i mål på min sträcka på 40:47.

Ett mål jag haft i livet har varit att springa milen under 40 minuter. Nu kan jag bocka av det på "todo-listan" och gå vidare. Skönt! ;)

Från min målgång till målet i Bergeforsen cyklade jag och langade sportdryck till de tre lagen vi hade med i tävlingen. Det gick riktigt fint och många verkade uppskatta servicen. Bra kämpat alla!

/Rickard Mattsson

4 kommentarer:

Anders Bergström sa...

Bra jobbat

Anonym sa...

10,3 km enligt Garmin GPS. Men bra gjort för det!

Tom sa...

Duktigt sprunget!

Rickard Mattsson sa...

Anonym: ja det förklarar ju varför det kändes så kort mellan 10 km-markeringen och växlingen. Min tid skvallrar ju också om att nåt är fel där på slutet. Man kan inte passera 10km på 39:20 och sedan gå i mål på 10,7 på 40:47. Man springer inte 700 meter på 1:27, åtminstone inte jag, dessutom var det uppför. :)