torsdag 16 augusti 2007

Åtta hårda fakta/vanor



Tom utmanade mig, ni kan läsa mer på Toms sida: I huvudet på Wieselblad Detta var utmaningen:

* Bloggaren skriver ner åtta fakta/vanor om sig själv.

* Den som blivit tagged/utmanad skriver en egen bloggpost om sina åtta fakta/vanor och skriver in dessa regler.

* I slutet av bloggen väljer du ut åtta personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte lämna en kommentar i deras bloggar så att de vet att de blivit utmanade och bör läsa din blogg.

Här är mina åtta hårda fakta/vanor:
  1. När jag var liten prenumererade jag på tidningen Bamse. När jag blev större ville jag vara lika hård som alla andra i klassen och bytte Bamse mot Tarzan. Ska jag vara ärlig gillade jag nog Bamse bäst hela tiden för Tarzan var lite för hård för mig.


  2. I mitt liv är allt en tävling. Jag tävlar med mig själv när jag ställer in saker i diskmaskinen (jag kan säkert få in nåt till innan jag kör igång den). Jag klipper gräsmattan på tid (det har jag alltid gjort och kommer nog alltid att göra). Om någon skriver ett dokument så försöker jag att göra det bättre. Jag hinner nog med en till sak innan det där mötet... Det är nog anledningen till att jag oftast missar tiden och kommer lite sent..


  3. Jag älskar utmaningar!


  4. När jag var fyra år åkte jag och mina föräldrar till Grekland i två veckor. Där fick jag köra en riktig bil för första gången (ja jag var fyra år), det var en beach-buggy och jag var överlycklig hur länge som helst (tack pappa).


  5. Under resan till Grekland (ovan) åt jag enbart Spaghetti Bolognese i 14 dagar!


  6. När jag är ute och cyklar och ser en cyklist långt borta så måste jag om till varje pris.


  7. För sju år sedan (år 2000) var jag 23 år och vägde 80 kg. Jag var i heltaskig form även fast jag inte visste det. Började sedemera att promenera på fritiden och kilona rasade sakta men säkert. På två år gick jag ned 20 kg i vikt. Cykla gjorde jag väldigt mycket i min ungdom men det var innan jag fick körkort, sedan glömde jag bort hur kul det var i några år. Vid 25 års ålder hittade jag tillbaka och på den vägen är det.

  8. Jag kör alltid för fort när jag kör bil. Är det 50 kör jag 80, är det 90 kör jag 120, är det 110 kör jag 140 osv. Blir galen på såna som kör exakt 50 då det är 50, har dom all tid i världen? Värst är nog ändå dom som alltid kör 70, oberoende av hastighetsbegränsning kör dom 70. På 50, 70, 90 och 110 kör dom 70. Man undrar om dom skulle köra 70 på autobahn också?

Att utmana åtta personer blir svårt då de jag vet om redan är inblandade i "härvan".

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: