fredag 30 mars 2007

15 intervaller på lunchen

Träningen flyter på hyffsat för tillfället, intervallerna duggar tätt och intensiteten är hög och jämn. Idag körde jag och en arbetskompis lite löpning med korta intervaller på lunchen, vi utökade turen med cirka två kilometer och vi han totalt med 15 intervaller. Efter passet kändes allt bra, särskilt med tanke på hur många minuter jag spenderat i max pulszon den här veckan.

Jag smög iväg tidigare från jobbet idag för att kunna provköra min nybyggda cykel. Vädret var blåsigt så jag märkte direkt att ZIPP 404:orna är ganska vindkänsliga, men det vänjer man sig vid hoppas jag. Cykeln kändes lätt och snabb, vilket inte var helt oväntat. När jag är utvilad i kroppen ska jag köra ett lite mer rättvist test och se hur det känns..

Imorgon lördag är det vilodag när det gäller träningen. Då åker jag till Vemdalen över dagen för att åka snowboard. Jag hoppas på bra väder och inte allt för sargade ben efter träningen den här veckan.

Nä nu är det dags plocka fram lite nyttigt "godis" i form av nötter, annanas och mörk choklad.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: