torsdag 3 juni 2010

Update


Min tid utanför aktiemarknaden blev extremt kort, två veckor. Men under dessa två veckor skakade det också rejält. Upp ena dagen och ned nästa men överlag gick det långsamt nedåt vilket var oroande. Som vanligt överreagerade marknaden när greklands snytlande ur pengabingen blev känt. Jag tror dock inte att vi sett hela problembilden där ännu. Därför har jag intagit en mer defensiv position nu med mycket lägre risk än tidigare. Genomgående för hela portföljen är att direktavkastningen dvs. den årliga utdelningen är över fyra procent. Längst ned till höger i bloggen ser ni hur portföljen för tillfället är komponerad. För tillfället kör jag 75 % placerat i aktier och 25 % kontanter som ska bli placerade. Som vanligt har jag en plan och den planen finns såklart i excel.

;-)

/Rickard

Inga kommentarer: