lördag 27 september 2008

Med svaghet för?

Okej, så här är det. Jag har svagheter för vissa saker som man stoppar i munnen som inte är bra. Tro det eller ej, trots att min fasad är stark har jag vissa brister. Här kommer några: Ahlgrens bilar (rosa), Citronlakrits, Ferraribilar (godisarna alltså), Mörk choklad, Lussebullar osså Pepparkakor. Det senare kan man säga har byggt stommen av min kropp. När jag var liten åt jag enorma mängder pepparkakor och då jag sedemera flyttade hemifrån urartade det till att jag åt en hel burk på en kväll (400 gram typ). Det slutade såklart med att man fick tillbringa nästkommande dag på toaletten men gott var det!

Nu är det så att helvetet har slagit till på riktigt och då syftar jag varken på bankkrisen i USA eller de svältande barnen i Afrika. I vintras gick jag över till Swebars energikakor eftersom jag hittade en av deras energikakor med smak av mintchoklad. Jag beställde en provkartong och blev fast direkt. Därefter har jag säkert ätit sex kartonger á 20st kakor från detta företag. Nu kommer vi till det riktigt jävliga. Dom har släppt energikakor i nya smaker. Listen to this! Pepparkaka, lakrits och mintchoklad. Den sista har jag ju redan knarkat men de andra två är nya. Pepparkake-varianten kom med posten igår och idag kunde jag inte motstå den längre.

Dock är jag den typen som först måste plåga mig för att jag ska vara värd nåt gott. Pulskurva ovan beskriver dagens pass som jag plågade kroppen med innan energikakan med pepparkakssmak fick passera mina läppar. Totalt 60 minuter strax under tröskelpuls á 1000 kcal förbrukades och sedan slank pepparkaksprylen ned i magen. Och vilken smak det var, den smakade precis som pepparkaksdeg! Mitt betyg blir helt klart tio av tio möjliga.

På ICA Maxi i Birsta ligger nu tre kartonger till med energikakor och väntar. En kartong med smak av mintchoklad, numera en klassiker som alltid är med. En kartong med vanlig chokladsmak och en kartong med lakritssmak. När Swebar gör en energikaka som smakar rosa ahlgrens bilar eller lussebullar flyttar jag till månen. ;)

Nu är det ju så att jag känner en till kille i stan som har en liten svaghet för pepparkakor och pepparkaksdeg. Tänkte hjälpa honom med byggandet av bilringar och kärlekshandtag. Hmm nu ska vi se, http://www.eniro.se/, Tom Wi, Tom Wej, äh hur fan stavar han sitt efternamn? Tom Wei, Tom Way, Tom Wejs. Shit hur svårt ska det vara? ;)

Pepparkakor rules!

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Tom sa...

Din jävel! Nu är det kokta fläsket stekt! ;)

Rickard Mattsson sa...

Hehe, vänta du bara. ;)