måndag 29 september 2008

Filmtips

I helgen var det Lidingöloppet. Egentligen hade jag tänkt att vara med men efter Laxå orkade jag inte med nåt mer tävlande den här säsongen. Inte ens de lokala löploppen som har jag orkat ställa upp i. Vi får se om det blir något nästa år eller om lallandet fortsätter. En sak har jag dock konstaterat. Det är betydligt mycket roligare att träna än att tävla. Tävlandet förstör tränandet och kostar för mycket helt enkelt.

Istället för Lidingöloppet blev det filmtittning. Min sambo hittade en underbar film som var rätt udda. Filmen heter Lars and the real girl. Den handlar om Lars som har lite svårt för kontakt med andra människor och i synnerhet då det andra könet. Lars skaffar sedan en flickvän eller ska jag säga barbara kanske? Han tror på allvar att det är hans livs levande flickvän. Lars omgivning reagerar på lite olika sätt då Bianca som flickvännen heter presenteras som Lars nya partner. Mer tänker jag inte berätta. ;)

Filmen var verkligen rolig och min sambo har nog aldrig skrattat så mycket som då vi såg den här filmen. För er som sett allt men inte Lars and the real girl. Se filmen!

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns den att hyra??

Rickard Mattsson sa...

Robert, vet ej jag laddar ned filmer eller går på bio. ;)