söndag 4 november 2007

Tre vurpor senare

Ännu en helg är till ända och några trevliga minnen finns nu för alltid inpräntade i skallen. I fredags var det halvdag, jobbade hemifrån och körde ett lättare pass på trainern på eftermiddagen.

På lördag morgon när jag vaknade upp så hade vintern slagit till. Drog iväg på mitt löppass tidigt och fick således nöjet att sätta de första stegen i vårt lokala elljusspår. Passet kändes bra och efteråt blev det lite compexande på vaderna.


Lördag var en lite speciell dag eftersom jag och min flickvän varit tillsammans i exakt åtta år den dagen. Det firade vi genom att äta trerätters på Olearys och sedan gå på bio. Maten var god och filmen vi såg (The Kingdom) var välgjord och spännande.

På söndag var det så dags att cykla lite igen. Tänkte ta crossen för att känna på lite nya komponenter som jag monterat på. Skulle samtidigt lägga på vinterdäcken men då jag började med det märkte jag att slangarna som jag köpt till vinterdäcken hade för korta ventiler! När detta inträffade var tiden knapp, jag tog min MTB med sommardäck istället och drog iväg för att köra mitt pass. Så här i efterhand kan man väl konstatera att det kanske inte var det smartaste jag gjort. Sommardäck på snötäckta stiga med rötter och stenar var ingen bra kombination. Tre vurpor och två timmar senare kommer jag hem rejält lerig och blöt. Nåja, passet kändes bra ändå och jag kommer garanterat att minnas det.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: