onsdag 29 december 2010

Hjul


Hjulen är trevlig, då får man mer tid för att träna och slutföra sånt man annars inte har tid med. För egen del har det blivit mycket träning på två hjul under hjulen, mestadels på trainern i källaren. Har uteslutande kört tröskel- och styrkeintervaller där. Typ tre dagar i block med två pass tröskel och sedan ett pass styrka för att trycka ned kroppen ordentligt i "källaren", därefter en lugnare dag med tex. en morgonpromenad innan frukost. Tycker det är skönt att träna inne när det är närmare -30 grader ute ena dagen och full snöstorm nästa. Idag gjorde jag dock ett undantag och tränade ute, det var ju "bara" -7 grader så jag körde ett pass MTB med två långa 45 min tempointervaller. I övrigt fortsätter jag att vara kärringen mot strömmen. Senast igår då jag mitt i vintern köpte nya sommarhjul till bilen, Dotz Hanzo 19", de sexigaste hjulen man kan sätta på en bil enligt mig, lite som Zipp 404 på en cykel..

Inga kommentarer: