lördag 13 februari 2010

Perfekt


Idag vaknade jag upp till en vinterdag med perfekt väder. Här i Sundsvall var det -11 grader och klarblå himmel. Efter lite velande över vad jag skulle plåga kroppen med idag föll valet till slut på ett pass MTB ute i det härliga vädret. Kroppen var förvånansvärt pigg med tanke på att jag var lite tung i huvudet på morgonen. Körde ett pass med två stycken 45-min intervaller i zon 3. När jag kom hem var jag både trött och nöjd. Bjöd mig själv på hemgjorda sojaburgare med stekt ägg, pesto och aioli. Satt som handsken och sedan blev man lite trött.

I helgen blir det jobb mest hela tiden. Ikväll vid 17-tiden drar vi igång med våra prylar och kör på fram emot 02:00. Sedan blir det sova tills 07-tiden innan vi kör sista rycket fram emot 10-tiden. Hårda bud i IT-branchen när öppettider och tillgänglighet är det viktigaste för verksamheten.

Nu ska jag försöka vila lite...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: