torsdag 22 oktober 2009

Den Thailändska vänligheten


Hur många gånger har man hört om den Thailändska vänligheten och hur väl dom bemöter allt och alla? Otaliga gånger, men vad betyder det egentligen? Vi har under vår Thailands-vistelse fått uppleva vänligheten flera gånger och än så länge tycker jag att bilden ovan visar på hur det kan vara här i Thailand. För några dagar sedan då jag och min sambo satt och åt lunch på Black Canyon Coffee i Chaing Mai använde vi vår laptop för att komma åt internet via deras trådlösa nät, som för övrigt är gratis. Jag tänkte ladda ned de sista 10 procenten av sista idol-avsnittet från Pirate Bay innan vi skulle åka tåg tillbaka till Bangkok. Ville inte att min laptop skulle få slut på batteri under tågresan eftersom vi skulle se på idol på tåget så jag anslöt min strömadapter till ett förgreningsuttag som låg på andra sidan om ingången. Även en annan gäst hade anslutit sin laptop till det uttaget måste jag få tillägga. Vad händer då personalen får syn på våra kablar som folk riskerar att snubbla i? Jo dom tar fram brun-tejp och fäster dem snygg i golvet så vi kan fortsätta fika, surfa och tanka ned idiol från Pirate Bay. :) Jag har besökt många olika kafféer där min solklara favorit numera är Black Canyon Coffee här i Thailand. Inte enbart på grund av situationen ovan, utan även för att dom har en komplett meny, som många konkurrenter saknar.


För övrigt så har vi nu anlänt till Hua Hin där vi stannar några dagar för sol och bad. Vårt hotell är rikligt utrustat med egen 25-meters pool, gym och trådlös internet-koppling på alla rum. Det ska utnyttjas kan jag lova. Bilden ovan visar en del av hotellet med den stora poolen samt den byggnad som vi bor i nu bakom. Har skapat ett fotoalbum på Facebook från Hua Hin, klicka här så kommer du till det.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: