söndag 31 maj 2009

6:42

Idag var det distansväder och jag tog tillvara på varenda minut av det. Cyklade iväg hemifrån redan 08:55...


Cyklade via Stavreviken, Viksjö och Graninge upp mot Bispgården. Efter 106 km och 3tim 36min var jag framme. Beställde då en 150g hamburgare med extra allt och en fanta. Det satt fint i magen då jag redan hade lyckats vägga kroppen på vägen upp dit. Fyllde även på mina vattenflaskor på cykeln.


Innan jag åkte vidare gick jag in på Statoil och köpte med mig lite röda kossor. Den stoppade jag i ryggfickan men då jag var extremt sockerlåg kom jag bara 10 km på hemvägen innan jag svepte den i farten.


Hela vägen mellan Bispgården och Sundsvall drömde jag om socker i mängder. Jag funderade över vad vi hade hemma som jag kunde slänga i mig när jag kom hem. Tankarna gick från kladdkakan som finns i frysen till vanliga gainers. Till slut kom jag på den geniala idén ovan. Jag mosade banan, lade glass ovanpå och ringlade lite chokladsås över härligheten. Jag blandade även 1 liter apelsinjuice. Sedan svepte jag allt på mindre än tre minuter.


Så här såg dagens pass ut i min pulsklocka. Man ser att det är i princip bara uppför hela vägen från Sundsvall upp till Bispgården. Sedan är det nästan bara utför på vägen hem men idag hade jag en otäck motvind på hemvägen. Det var jobbigt att köra 90 km i motvind med en väggad kropp men det gick. Total träningstid idag blev 6timmar och 42minuter, längden på passet blev 191 kilometer.

Nu är hela formtoppningen avklarad. Inte mycket mer jag kan göra nu än att återhämta mig och köra några kortare fartpass tills det är dags att testa formen på riktigt...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: