tisdag 31 juli 2007

Kommunracet

Idag var det distansträning på schemat. Ett långt distanspass på 5-6 timmar var vad jag hade planerat för dagen. Imorse när jag funderade över vilken tur jag skulle ta föll valet på att köra upp till Bispgården. Sagt och gjort, 09:30 kom jag iväg och jag märkte direkt att jag skulle få det rejält jobbigt eftersom det var motvind. Bet ihop och körde ändå den tänkta turen via Sörberge, Bergeforsen, Stavreviken, Viksjö, Graninge och upp till Bispgården där jag åt lunch.

Fortsatte sedan turen hemmåt via Liden, Indal, Bergeforsen, Sörberge och sedan hem igen. Under turen passerade jag genom ett antal kommuner. Turen gick genom följande fem kommuner i ordning: Sundsvall, Timrå, Härnösand, Sollefteå, Ragunda, Sundsvall, Timrå, Sundsvall. Jämtlands län blev det också en snabb visit i då jag var i Bispgården.

När jag handlade på Statoil i Bispgården passade jag på att testa ett trick som jag lärde mig av Jonas Colting då jag läste hans bok "jag vill ju bara se snygg ut naken". Ni som läst boken kanske förstår, ni andra kan läsa boken :).

Dagens tur blev exakt 200 km lång och tog bra precis 6tim 30min för mig att avverka. Nu är man lagomt mör i benen men imorgon är dom förhoppningsvis som nya igen.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: