onsdag 29 november 2006

Åre

När vi åkte till Åre hade vi packat bilen full av prylar i form av skidor, snowboard, löparskor, vandringsutrustning och dylikt. Vädret i Åre var dock inte det bästa så det blev mest inomhusaktiviteter i form av löpning på band, bad, relax och god mat.

Som ni ser på bilden ovan hade vi även en liten chokladprovning. Vi läste om chokladens ursprung och hur den tillverkats. Sedan smakade (smaskade) vi på bitarna i rask takt.

November har varit en månad med väldigt ostrukturerad träning. Det har blivit några naturliga avbräck i träningen då jag varit ute och rest. Detta har jag dock försökt att kompensera genom att träna stenhårt då jag väl fått tillfälle. Idag tex. blev det ett stenhårt helkropps-pass på gymmet innan jobbet. Efter jobbet körde jag ett 120 min långt intervallpass på cykeln. Allt kändes bra och jag ser redan fram emot imorgon då jag ska köra mitt nästa pass.

Tanken är nu att träningen ska bli lite mer strukturerad med start den första december. När jag vilat och rest har jag passat på att läsa om träning och hur denna ska utföras på bästa sätt. Sakta men säkert håller det på att gå upp för mig hur man ska träna för att bli snabb och grym...

/Rickard Mattsson

4 kommentarer:

Unknown sa...

När du listat ut hur man blir grym kan du väl berätta för mig. Brukar känna mig väldigt ogrym en sådär 30 min in på tävlingarna.

Anonym sa...

Henrik, när jag har kommit så långt är det nog dags att lägga ner cyklingen och satsa på nåt annat istället ;). Som jag varit inne på tidigare är träning en väldigt svår konst och balansgång. Tänk om det ändå fanns ett recept som alltid funkade för alla...

Anonym sa...

är det smart att köra intervallpass i två timmar? har hört att man inte ska köra i mer än en timme o 20 min typ...

/jojje

Rickard Mattsson sa...

Jojje: smaken är som baken.. Om man ska ut och resa och vet att man inte ska träna på några dagar kan det vara idé att blåsa ur kroppen men i normala fall så är nog två timmar intervaller lite väl hårt.