lördag 25 november 2006

Omväxling

När man tränar mycket är det viktigt att variera sin träning så att man inte blir uttråkad. Idag var det bra väder, så då passade jag på att ta en lång tur på min MTB som nyligen fått vinterdäck.

Jag körde först en mil i skogen och sedan blev det 4,5 mil på asfalt. I skogen lyckades jag vurpa en gång (blöta rötter är farliga). Vid Indal stannade jag till och åt en energikaka innan jag rullade vidare ned mot Bergeforsen. Allt kändes bra trots att det var längesedan jag rastade min MTB.

Väl hemma blev det en stor portion mat och sedan åkte jag direkt till gymmet för att träna överkroppen. Nu känner jag mig lagom mör i hela kroppen så nu blir det vila resten av dagen.

Imorgon åker vi till Åre för att vila lite. Vi tar med oss skidor, löparskor och snowboard ifall abstinensen blir för våldsam. Syftet med resan är annars att få lite vila samt en stunds avkoppling från vardagen.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: