onsdag 10 december 2008

Bombsäker?

Igår hade di.se en rolig nyhet. Eller det kanske bara var jag som reagerade då jag såg nyheten på bilden nedan...

H&M öppnar nya butiker i Israel. Då dom nyss öppnade sin första butik i Japan användes en japansk designkollektion för att locka Japaner till butikerna. Japan är tydligen väldigt konservativt och nationalistiskt när det gäller klädval och butiker. Konkurrensen är stenhård så H&M fick ta en Japansk designer till hjälp för att få en flygande start på den Japanska marknaden. Hur gick det då? Det gick såklart lysande. Ledningen på H&M har förstått hur man ska göra, det är därför jag äger aktier i bolaget.

Så till gårdagens nyhet. Hur ska H&M attackera Israel? Jag menar, hur ska man göra något liknande som i Japan? Hyra in en självmordsbombare och designa en ny bombväst kanske? Eller ännu bättre, en helt ny kollektion i kevlar som är bombsäker? Ja idéerna flödar fritt här som vanligt. Någon som är mer kreativ än mig?

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: