tisdag 2 december 2008

Intervaller med laptop

Tjänsteresa igår innebar laptop i ryggsäcken då jag cyklade hem i fredags. Imorse skulle klumpen tillbaka till jobbet så det blev till att köra morgonens intervaller med en ryggsäck som vägde runt sju kilo. Laptopen fungerade som ett ryggskydd, det kändes tryggt. Tur att den är finansierad med skattemedel. Hade det varit min egen hade jag nog inte vågat cykla intervaller på is med den. ;)



Att träna med ryggsäck har blivit en vana numera. Ju tyngre dessto bättre träning. Det suger till rejält när man har sju kilo på ryggen i minsta lilla backe. I min ryggsäck har jag ju förutom laptopen då, ett motorcykellås som väger lika mycket som laptopen, arbetskläder, duschtvål, deo, handduk, ett par extra cykelbyxor, en extra undertröja, ett par extra strumpor, matlåda samt telefoner och glasögon. Allt minutiöst förpackat i en 35 liters ryggsäck. Hur jag packar när jag reser tar vi en annan gång men här kommer en hint; endast handbagage.

Less is more.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: