torsdag 4 december 2008

Dubbat

Ända sedan det blev mer vintrigt väder har jag blivit knäppförklarad av mina kollegor. Jag cyklar och springar till jobbet både i ur och skur. Vissa dagar blir jag knäppförklarad tre gånger på en och samma arbetsdag, det är rätt bra jobbat. Ingen kommer ju ihåg en normal person så jag antar att det är bra för mitt varumärke. ;)

Sedan jag var i Barcelona och fick ont i höften har jag tagit det lugnt med löpningen. Har vilat helt från löpningen i tre veckor och bara cyklat och styrketränat. Igår bröt jag löpvilan och tog på mig mina dubbade löparskor och sprang till jobbet. På natten hade det kommit massor av blöt snö. De första sex kilometrarna hemifrån fick jag springa på helt oplogade gångvägar men då jag kom närmare stan mötte jag traktorn som plogade bort snön. Det var rejält pulshöjande att springa på oplogade vägar. Ju närmare stan jag kom desto blötare blev det och i Sundsvalls centrum var det pölar överallt. Löpningen gick sådär, höften gör fortfarande ont då jag springer och idag ömmar den mer än vanligt. Jag får nog ta det lite lugnt även fortsättningsvis med löpningen.

Efter jobbet blev vi bjudna på middag. Jag hade inga andra skor att ta än mina dubbade icebugs så fick ta dem till Stekhuset. Bilden ovan är för övrigt tagen på Stekhusets toalett. Maten smakade väldigt bra, faktiskt bättre än det smakat där tidigare. Kanske hänger det ihop med att ekonomin är mera vit där nu än förr...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: