onsdag 8 oktober 2008

Vart är världen på väg?

Igår var det en konstig dag. Gick ut på lunchen för att uträtta några ärenden. Först gick jag till Svensk Kass Service, hmm nä Svensk Kassaservice heter dom nog men det spelar ju ingen roll eftersom dom ska lägga ned verksamheten ändå.


Där uträttade jag mitt ärende och blev mutad med godis av Nordea-personal. Jäklar, ryktet om min låga vikt har nått ända till Nordeas personal. Shit, jag gick därifrån direkt och åt upp godisarna i närmsta buske. Hua, tänk om någon kollega hade sett mig. Det hade skadat min image for ever. Bäst att äta upp bevisföringen på direkten!


Därefter gick jag vidare till en närbelägen butik som säljer kosttillskott. Jag hade tänkt köpa lite pulver så jag blir stor som en gorilla. Butiken heter TNC, Training Nutrition Centre men vi kan säga att den är anonym. ;) Hur som helst så klev lilla jag in i butiken och höll direkt på att snubbla över tre ton med proteinpulver. Ojojoj vilka mängder med pulver dom hade där! Pulver för såna som vill bli stora, långa, korta, mindre, bredare, snyggare, fulare, smartare osv, osv. Det var ju helt sjukt vad dom hade prylar i den butiken. Jag kan nästa sätta pengar på att det handlas lite allt möjligt i den butiken. Hur som helst så kikade jag runt lite efter pulver för såna som vill bli gorillor. Hittade några olika som det var bra pris på som jag dessutom kände till och hade provat förut, dock utan att då bli gorilla men ändå. När jag nästan hade bestämt mig för vad jag skulle ha lade jag märke till killen som stod i kassan. Han var redan en gorilla, antar att han ätit för mycket pulver. Jag ångrade mig kvickt och gick ut ur butiken utan att köpa gorilla-pulver.

Gick till ICA istället för att köpa nåt mer naturligt. Det blev lite cashewnötter och russin. Protein och kolhydrater i dess mest normala form.

Efter jobbet åkte jag hem och fick nästa utmaning serverad. Min sambo hade tillagat fisk. Till en fiskhatare! Dessutom hatar jag kokt potatis, jag är ju en potatismoslover numera. Jaja, för säkerhets skull väntade jag med att äta maten tills min flickvän hade åkt hemifrån. Jag var ju tvungen att ha en utväg (slänga maten) ifall den var outhärdlig. Efter att ha tagit sats och motiverat mig själv ett tag gjorde jag slag i saken. In i mikron med maten och sedan var det bara att bita ihop. Typ som att köra fem timmar distans trodde jag innan. Döm då om min förvåning då det faktiskt var riktigt gott. Såsen som var till fisken lyfte hela rätten till oanade höjer. Jag smaskade i mig hela tallriken men såsen tog tyvärr slut före allt annat. Tack!

Vart är världen på väg?

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

proteinpulver behöver inte endast användas till att bli gorillastor för de som kör med få reps i gymmet. Det hjälper en också att få i sig den mängd protein som man behöver per dag då man tränar hårt, i t ex cykling också. många säger olika, men ca 1,5-2 g protein/kg är rekommenderat ofta, och det kan vara svårt att få i sig det i matväg.

dock så ska man inte ersätta måltider och middagar med proteinpulver, då det inte finns alla näringsämnen i proteinpulver som i de nyttiga proteinkällorna.

Rickard Mattsson sa...

Jo, som vi säger i norrland. :)