fredag 17 oktober 2008

Lagom

Imorse ringde klockan 05:30, lagom tidigt. Gick upp och kunde konstatera att benen var sådär lagom tröga. Funderade ett tag på om jag skulle skippa löpningen till jobbet och cykla istället. Mitt pannben övertalade mig dock om att det är vekt att cykla då man egentligen hade tänkt att springa. Åt en lagom stor portion gröt. Tyvärr hade vi ingen mellanmjölk hemma men det var ju åtminstone uppehållsväder idag. Skönt! Efter frukosten gick jag ut till postlådan och hämtade tidningen. Det var lagom mörkt och lagom kallt då. Tog upp ComputerSweden ur postlådan och fick ett brett leende på läpparna. Återigen har dom snokat reda på något snaskigt hos min arbetsgivare Försäkringskassan IT som dom skriver om. Vi verkar prenumerera på förstasidan av CS numera.

Löpningen idag gick lätt idag men det märktes inte på klockan. Kom dock ganska tidigt till jobbet då jag anlände redan 07:41. Ner i gymmet som vanligt, stretcha, duscha och byta om. Snackade lite skit med andra likasinnade innan jag gick upp till arbetet. Jag lyckades även springa sönder ena löparstrumpan. Jag har tappat räkningen över hur många strumpor jag avverkat nu men i snitt springer jag väl 5-10 rundor med en strumpa innan dom går sönder. Ja, jag klipper tånaglarna men det verkar inte hjälpa. Jag springer väl inte tillräckligt lagom helt enkelt...

Idag är det uppehållsväder i lagomlandet Sverige. Tyvärr är det även kallt som satan. Lite mer lagom temperatur hade ju inte skadat...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: