tisdag 7 oktober 2008

Tunga ben

Imorse ringde klockan 06:00, trött som en björn på vintern snoozade jag klockan några gånger. Klev upp med motstånd i kroppen och masade mig till köket. Körde igång kokning av gröt och te-vatten. Klädde på mig och började sakta vakna till liv. Samtidigt började det ljusna ute. Gick och tittade på termometern som visade noll grader. Härligt! Åt upp frukosten och gjorde morgonbestyren. Runt 07:00 snörade jag på mig löparskorna och packade det sista i ryggsäcken.

Klockan 07:13 sprang jag iväg hemifrån. Benen var riktigt tunga redan från start, höst-segheten har slagit till med full kraft. Mörk sirap har injicerats i mitt blodsystem utan min vetskap, nu är det höst på riktigt. Fan! Trots tunga ben hade jag samma tider på vägen till jobbet. Det innebär 18 minuter upp till termometern i Bosvedjan, 40 minuter till kommunhuset och 47 minuter till jobbet. Idag tog jag mig även tid till att varva ned lite innan jag smet in i gymmet och duschade. Klockan 08:23 gick jag upp till kontorslandskapet, greppade en energikaka med papparkakssmak och gled på ett skönt sätt ned i Kinnarps-stolen. Äntligen lite vila! ;)

/Rickard Mattsson

3 kommentarer:

Tom sa...

Om det är du på bilden tar jag tillbaka det jag skrev om manlighet.

Anonym sa...

Ger potatismos bröst?

Rickard Mattsson sa...

Haha, ja det här verkar vara en liten bieffekt som ingen tidigare talat om. Efter några veckor på enbart potatismos antar kroppen kvinnliga former. Nu är 70 Kg potatis till salu. Vem bjuder högst? ;)