fredag 31 oktober 2008

En helkväll med Tortilla

Idag har vi planerat att laga en tre-rätters middag hemma. I veckan satt vi och funderade på vad vi skulle laga för mat. Vi har ju provat det mesta kändes det som och mitt i vårt surfande på tasteline kom jag på idén. Vi ska äta mexikanskt tänkte jag. Började leta efter tex-mex recept och efter ett tag klarnade läget ytterligare. Vi skulle äta tre rätters med tortilla som bas i varje rätt. Efter lite letande kom vi fram till att följande kombination borde vara helt lysande.

Till förrätt gör vi Quesadillas. Två tortilla-bröd med kyckling, ost och jalapeno som man steker i stekpanna. Recept finns här: http://www.santamaria.se/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.RecipeServlet?c=5&p=r5b&id=89

Till varmrätt gör vi en Tortillatårta med kyckling, salsa, ost, sallad mm. Recept finns här: http://www.tasteline.com/recept/tortillatarta

Till efterrätt gör vi såklart Soft Taco Strawberry med jordgubbar, philadelphiaost, choklad och glass. Recept finns här: http://www.santamaria.se/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.RecipeServlet?c=5&p=r5b&id=5425

Det kluriga var nog ändå att hitta en efterrätt som baserade sig på tortilla. Efter lite letande så knäckte sambon lösningen då hon hittade Soft Taco Strawberry. Ja det är som upplagt för succé då jag och min sambo går lös. Det blir lite speciellt eftersom vi båda är klart villiga till att testa nya udda saker. Återkommer med rapport efter kvällens middag. ;)

Idag orkade jag inte jobba så värst mycket. Räknade lite ROI efter frukosten på några projekt, snackade lite skit med en kollega via vårt communicator-system och sedan stack jag ut och cyklade. Det blev ett pass på strax över två timmar med två 45min intervaller i zon 3, där man bränner som mest fett. Känns skönt med ett sånt pass nu då man ska äta tortillas hela kvällen. Mitt mission den här veckan har annars varit att trötta ut kroppen rejält, återkommer till varför inom kort. ;)

/Rickard Mattsson

1 kommentar:

Tom sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.