söndag 20 juli 2008

Junsele

Fem timmar distans idag igen. Idag utgick jag från Sollefteå och cyklade till Junsele. För er som bor i betongen och inte vet hur norra Sverige ser ut kan ni titta här. Väg 90 mellan Sollefteå och Junsele var fin. Jag hade medvind upp och motvind hem, precis tvärtemot hur man ska köra. Det blev exakt ett fem timmars distanspass i min fart, 75 km dit och 75 km hem, totalt 150 km alltså. Jag börjar hata distansträning mer och mer, det maler ned min skalle i småbitar och det är inte bra. Måste nog börja träna lite mer brutalt tror jag..

/Rickard Mattsson

5 kommentarer:

Miike sa...

Rickard den vägen är väl så där att cykla på:) Jag vet inte hur många gånger jag kört från Näsåkers hållet till Junsle!

Blir det Vertex, eller Broarnarunt?

Rickard Mattsson sa...

Ja det beror såklart vad man jämför med. Dagen innan hade jag cyklat väg 90 mellan Kramfors och Sollefteå. Den är inte vacker. Just nu ser den ut som en sminkad gris och lokalbefolkningen kallar den för "Risk 90" istället för riksväg 90. Jag förstår dem...

Det blir varken Vertex eller Broarna Runt. Jag ska åka till Laxå och köra Laxå 3-dagars nu till helgen.

Tom sa...

Självklart. Rickard is an elit-kille. Här lallas inte på några motionslopp eller jippon i Ö-sund. ;-)

Miike sa...

Glömde det Tom,, det är bara jag som är så där äckligt oseriös:) iofs ska jag inte köra jippo loppen heller, men dock inte av samma anledning som Rickard

Göran sa...

"Jag börjar hata distansträning mer och mer, det maler ned min skalle i småbitar och det är inte bra. Måste nog börja träna lite mer brutalt tror jag.."

Nu snackar vi! Du har två jobbarkompisar som vet hur det ska gå til, häng med dom! ;-)