söndag 27 juli 2008

Dagen efter

Igår blev jag så förbannad att jag åkte hem från Laxå utan att köra den sista etappen av Laxå 3-dagars. Då var jag trött på arrangören på grund av två anledningar. Den första var att de under min prolog släppte ut en bil på prologbanan så jag fick bromsa. Hur bra är det när det är sekundstrid? På lördagens linjelopp fick jag tiden 4:44:41 vilket är fel! Jag startade min egna tidtagning då starten gick och vi körde sedan ett mastervarv på prologbanan och sedan ut ur Finnerödja. Först när vi kom ut ur staden startade den riktiga tidtagningen men min klocka var igång hela tiden. Jag stoppade den i samma sekund som jag passerade mållinjen och tiden den loggat var 4:35:08. Min verkliga tid borde således vara nedåt 4:31 uppskattar jag om man räknar bort tiden för mastervarv och transport ut ur Finnerödja.

Sjävlklart har jag påtalat detta för arrangören utan någon respons. Jag åkte ifrån Laxå i ren protest efter dessa två missöden. Jag åker inte 100 mil tor. Laxå för att bli behandlad på detta sätt. Nu är det färdigtävlat på landsväg för min del.

/Rickard Mattsson

10 kommentarer:

Miike sa...

Tråkigt Rickard! Du får börja med MTB nu!

Anonym sa...

Tråkigt att höra att det blir sånt där tjafs!! Dåligt! Nu får du vila upp dig lite hemma!

Rickard Mattsson sa...

Ja nu måste jag få ut aggressionerna på nåt. Ska nog ta och vända komposten snart eller nåt som är jobbigt. ;)

Anonym sa...

Skrev du på mållistan? Du står ju bland de som DNF:ade.

Rickard Mattsson sa...

Tomp: svar JA, jag skrev på för hela IF Castor laget och i synnerhet mig själv. Men du har rätt, listan ser väldigt skum ut nu då man analyserar den. Har verkligen alla mellan plats 83-102 hamnat som DNF?

Janne.J sa...

du låg nått hjul före mig så din rätta plac hade varit typ 61
tråkigt när det blir sådär.

Anonym sa...

Resultatlistan är nu förmodligen i ordning, din placering är 53 tid 4.31.59

Anonym sa...

Hej Rickard !

Du finns du med på linjeetapp listan nu varje fall!
Arrangören hade gjort samma misstag med mig också så var och pratade med dessa på söndagen morgonen.

Rickard Mattsson sa...

Bra då har jag fått lite upprättelse, tack för infon.

Dock tycker jag det är tråkigt att arrangemanget höll så otroligt dålig klass. Om man tävlar i elitklass och i synnerhet i svenska cupen så ska detta inte kunna hända tycker jag.

Anonym sa...

Håller med Rikard! Att inte kunna få ut en resulatlista som stämmer på en Sverigecup är pinsamt och respektlöst för alla inblandade.