tisdag 1 juli 2008

800 gram

När man har semester har man mycket tid. När man har mycket tid kommer man på konstiga saker. Konstiga saker har man tid att göra när man har semester. Ett exempel hämtat från mitt liv kommer här.

För någon vecka sedan när jag var extremt nödig och skulle lätta på trycket tänkte jag; undra vad urinblåsan väger nu då den är sprängfull? Jag ställde mig på vågen och kollade min vikt. Därefter lättade jag på trycket och ställde mig på vågen igen. Döm om min förvåning då jag kunde konstatera att en full urinblåsa väger 800 gram! Nu ska jag försöka slå det, kanske man kommer upp emot ett kilo innan semestern är slut...

Att vara normal har aldrig varit ett alternativ för mig. Jag gillar att gå egna vägar. Varför göra som alla andra? Om man väljer att bryta mönster och gå egna vägar kan man göra intressanta upptäckter och framsteg. Semestern kommer säkert att leda till andra häpnadsväckande forskningsrön, isåfall återkommer jag med rapporter från dessa. :)

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: