lördag 26 juni 2010

Tjåkkola


Tog bara ett glas rött vin igår på midsommarafton. Har hört att det inte är bra att dricka själv samt att jag hatar bakfylla. Fortsatte att fira midsommar idag genom att cykla till Tjåkkola. Utgick från Klimpfjäll, det tog cirka 45 min att ta sig till leden, sedan blev det riktigt roligt! Leden börjar med fin grusväg men redan efter några kilometer blev det tvärstopp. En större bäck låg i vägen. Råkade ut för samma sak igår och då vände jag. Idag kändes det mer rätt att vada så jag plumsade i och gick över helt sonika. Den fina vägen fortsatte sedan och när jag bara var några kilometer från Tjåkkola blev jag tvungen att vada igen. Inga problem, jag var ju redan blöt och temperaturen var riktigt behaglig, +7 grader.. Leden mot Tjåkkola får full pott av mig, kör den om ni har möjlighet. Säkert fin att vandra också men då tar det nog två dagar, den första att ta sig till stugorna och den andra för att ta sig därifrån. Min tur som utgick från Klimpfjäll och där vändpunkten var vid Tjåkkola-stugorna tog strax över tre timmar och blev totalt cirka 55 kilometer. För att se alla bilder från dagen, klicka här.

Inga kommentarer: