onsdag 16 juni 2010

Fjärrvärmeprojektet del #3


Idag togs ett mikroskopiskt steg mot fjärrvärmen och fibern. Än så länge är tidplanen från den externa leverantören ytterst diffus även om jag ser positivt på dagens framsteg i form av en streckad gul markering på asfalten utanför min gård. Frågan är om min väg kommer att bli farbar i sommar. Sundsvall vatten har markerat med blått där vatten och avlopp går. Sundsvall Energi har markerat med gult där fjärrvärme och fiber ska dras. Återstår att se hur dom lyckas sy ihop detta då dom sätter spadarna i backen.

Jag firade framsteget i projektet genom att blåsa ur kroppen ordentligt. Cyklade runt laggarberg, kovland, bergsåker, birsta. Hemifrån mig är turen bra precis 30 km. Sist jag gjorde nåt seriöst försök att få bra tid på den sträckan var 2006. Då mäktade jag med 50 min blankt samtidigt som mjölksyran sprutade ur alla kroppsöppningar. Idag tog jag inte i fullt så mycket, hade en snittpuls strax under tröskel men slog ändå tiden från 2006 med 15 sekunder. Den nya tiden lyder 49 min 45 sek och innebär ett snitt på 36,4 km/h.

Inga kommentarer: