onsdag 30 juni 2010

Projekt treglasfönster del #1


Idag startade jag upp ett nytt privat projekt. Hade Mockfjärds på besök för att ta fram offert på att byta samtliga fönster och altandörrar i villan. Det gick bra! Blev 25 tkr mindre än jag hade estimerat så jag skrev på direkt och blev 99 tkr fattigare. Bör dock vara en bra investering att både byte till fjärrvärme, fiber och treglasfönster under samma år. Om fel sida vinner höstens val tas kanske ROT-avdraget bort så det gäller att passa på.. Projektet kommer nu att ligga vilande och gå in i BP4 i mitten av september. Efter dessa projekt ser jag nästan fram emot vinterns elräkningar. Hoppas det blir kallt som i graven! :-)

Och vet ni vad det bästa är? Jag slipper putsa fönstren i höst! När jag sa det till killen från Mockfjärds skrattade han högt. Han tyckte det var ett dyrt sätt för att slippa putsa fönstren men jag ser det som en bonus. Skönt att vara ensam beslutsfattare också. Det är grymt korta beslutsvägar för tillfället.

2 kommentarer:

Rikard Ronnkvist sa...

Dagens tips, kolla med andra leverantörer.

Vi fick pris på 120tkr från Mockfjärdsfönster och ett pris på 80tkr från Mockfjärds Snickarservice.

Valde det billigare alternativet och är riktigt nöjd.


http://www.mockfjardssnickarservice.se/

Rickard Mattsson sa...

Tack för tipset. Det här med fönsterbyte verkar vara en snårig djungel. Vissa säger att det är bra pris, andra säger att det är högt.